Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

varför inte en blogg?

Av Jörgen Bäckström - 22 juni 2014 02:08

Ligger i min säng och klockan är kvart över ett. Har fått en konstig vana som säkert många levande humana varelser på denna jord har fått de senaste 10 åren, nämligen ligga och pilla på mobilen innan man somnar. Och nu just nu inatt fick jag den briljanta idén om att varför inte göra en blogg så jag har nått att göra på mobilen innan jag somnar, istället för att läsa samma statusar om och om igen på Facebook. :)

Jag är just nu pappaledig om dagarna, jag har fyra ungar på 14, 6, 4 år och en liten på 10 månader:)
Jag är inne på andra veckan av ledigheten och har ca 11 veckor kvar och det njuter jag av såklart.
Och det låter ju underbart eller hur?
Men att vara pappaledig, eller att vara fyrabarnsförälder rättare sagt är ju inte alltid en dans på rosor direkt. Ständiga syskonbråk som ska redas ut, hos de yngre syskonen att tillägga, glass och godistjat, avundsjuka, villintesovagnäll, får jag tjat, osv ja ni vet så där exakt som barn ska vara ;) tur vi är två med ungarna:) jag o frun;) men så klart njuter jag av varje sekund av att vara pappa till mina barn. Ni kanske redan nu har en susning om hur min såkallade pappablogg kommer att se ut, både elände och lycka i rollen som fyrabarnspappa. Skönt att skriva av sig och samt kanske få respons på något som upplevs som bra eller dåligt om det jag skriver.
Hoppas även att jag kan dela med mig något och ta del av andra pappors vardag via blogg eller meddelande.

Men se på fan det här var iallafall det första inlägget i min blogg. Vi får se vart det bär av sen. Nu ska jag sova en stor dag i morgon. Den som läser får se. ;)
God natt! / pappskalle.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen Bäckström - 5 januari 2015 08:41


Tankar spirar runt i mitt huvud, speciellt nu när jag försöker nå en ändring i mitt liv.Jag har så otroligt många tankar och känslor i mig som jag inte får ur mig, varken i skrift eller i tal. Jag hatar verkligen det. Allt låter och och är så fantast...

Av Jörgen Bäckström - 1 januari 2015 01:12


I Tisdags var jag iväg till psykiatrin för mitt första möte på min utredning om ADHD. Skaffade barnvakt åt kidsen, min syster kom över. Jag vabbade egentligen den dagen men ett par timmar kunde hon komma iallafall. Allt var planerat och klart, frun h...

Av Jörgen Bäckström - 30 december 2014 01:42

Nu väcker jag bloggen till liv igen!   Länge sedan jag logga in mig på pappskallebloggen. Men sån är jag, skriver några rader för att sedan glömma bort lösenordet och inte logga in på några månader. Men ska försöka skriva av mig lite mer och dela...

Av Jörgen Bäckström - 23 juni 2014 13:46


Igår somna jag med mobilen i handen supertrött efter ett fint firande av min son som fyllde 14 år. Det kom ca 20 personer och fikade dundertrevligt var det. Synd att man som "värd" inte har lika mycket tid till att umgås med gästerna. Nu har jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards