Direktlänk till inlägg 30 december 2014

utredning pågång!

Av Jörgen Bäckström - 30 december 2014 01:42

Nu väcker jag bloggen till liv igen!


Länge sedan jag logga in mig på pappskallebloggen. 
Men sån är jag, skriver några rader för att sedan glömma bort lösenordet och inte logga in på några månader. Men ska försöka skriva av mig lite mer och dela me mig om mig själv igen. No need to, but I want to. 

Här ligger jag i sängen och borde egentligen sova eftersom jag har tjatat om at få sova hela helgen. (har jobbat nätter)

Tänkte faktiskt dela med mig om en sak i bloggen som kanske kan vara intresant att skriva om och för er andra att läsa, inte vet jag. 

Jag har iallfall under en lång tid i mitt liv fuderat på vem jag är och varför jag är som jag är. Identidetsbyten, problematikgrundare, tempramentsfull, beroendepeson, slarver ja listan kan göras lång. 

Starkare har känslorna blivit under tiden som jag studerat också, läste nämligen till skötare/undersköterska och blev klar för ca ett år sedan och har nu påbörjat en Yrkeshögskola i sollefteå till behandlingspedagog. 
Men men hur som haver. Jag har velat (pga av mig själv och pga av andra) göra en utredning på mig. Jag har perseptinstörningar som heter duga och jag har läst/studerat mycket inom psykiatri och fått en känsla av att jag har en diagnos och för mig ligger diagnosen väl i kant med ADHD,(min känsla andras upplevesle) vilket jag fått höra av många andra i min bekantskap att jag förmodligen lär ha med tanke på hur jag är och fungerar i vissa förhållanden/situationer. 
Detta har jag försökt länge att komma till skott med, (utredning) ja ca fyra år, men eftersom jag verkligen vill att allt ska gå så snabbt som möjligt har jag rent av skitit i det och låtit det vara. Men för ca två månader sedan föll det för mig att va fan! låt det ta tid då för jag vill verkligen göra en utredning. För både min skull och min familjs skull, då menar jag min fru och mina barn. Så jag måste ta den långa vägen via boka tid med läkare, skriva papper med en massa knepiga frågor vääääänta på ny tid för att sedan få träffa någon på psyk. 


NU sitter jag här och skriver i bloggen för alldeles nyligen satt jag och fyllde i papper ang mitt mående, mina svåriheter,  alkoholvanor osv. för i morgon kommer första träffen på psyk för mig och då ska jag ta med alla de svar jag fyllt i. Så i morgon börjar moment 2 i min utredning. Nervös är jag, inte för att påbörja min utredning utan för att jag ska på den avdelning som jag har gjort min praktik i sex veckor då jag läste till skötare.


Fortsättning följer... (kanske)

Må gott / Jörgen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen Bäckström - 5 januari 2015 08:41


Tankar spirar runt i mitt huvud, speciellt nu när jag försöker nå en ändring i mitt liv.Jag har så otroligt många tankar och känslor i mig som jag inte får ur mig, varken i skrift eller i tal. Jag hatar verkligen det. Allt låter och och är så fantast...

Av Jörgen Bäckström - 1 januari 2015 01:12


I Tisdags var jag iväg till psykiatrin för mitt första möte på min utredning om ADHD. Skaffade barnvakt åt kidsen, min syster kom över. Jag vabbade egentligen den dagen men ett par timmar kunde hon komma iallafall. Allt var planerat och klart, frun h...

Av Jörgen Bäckström - 23 juni 2014 13:46


Igår somna jag med mobilen i handen supertrött efter ett fint firande av min son som fyllde 14 år. Det kom ca 20 personer och fikade dundertrevligt var det. Synd att man som "värd" inte har lika mycket tid till att umgås med gästerna. Nu har jag...

Av Jörgen Bäckström - 22 juni 2014 02:08


Ligger i min säng och klockan är kvart över ett. Har fått en konstig vana som säkert många levande humana varelser på denna jord har fått de senaste 10 åren, nämligen ligga och pilla på mobilen innan man somnar. Och nu just nu inatt fick jag den bri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards