Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Avd 8 Vuxenpsykiatriska mottagningen

Av Jörgen Bäckström - 1 januari 2015 01:12

I Tisdags var jag iväg till psykiatrin för mitt första möte på min utredning om ADHD. Skaffade barnvakt åt kidsen, min syster kom över. Jag vabbade egentligen den dagen men ett par timmar kunde hon komma iallafall. Allt var planerat och klart, frun hade bilen så jag fick traska ner till sjukhuset till fots. Hade tid klockan ett satte mig för att vänta... tio minuter gick... igen som ropade in mig... tio minuter till... ingenting, nu började min rastlösa kropp reagera fngrarna trummade på soffans armstöd respektiva andra handen på soffans sittkudde. När det gått hela 30 minuter resar jag mig och kollar efter en personal. Lyckas få tag på en som jag kände igen sedan praktiken jag gjorde på på den här avdelningen, Roligt nog heter han också Jörgen. Jag frågade skötare Jörgen varför inte någon kallat in mig, han frågade vem jag skulle träffa och jag svarade Susanne. Men hon är sjuk idag. JAHA! Och varför fick jag inte reda på det. Kännde på en gång att besvikna Jörgen med ADHD symptom började rycka i hjärnnerverna. Jag blev irriterad men inte för att jag inte fått reda på det eller att det var inställt utan mer för att fan nu måte jag vänta yterligare en eller två veckor för att få en tid. Och att jag hatar plötsliga förändringar, och hela min dag kommer att gå åt med att vara sur och irriterad tills jag accepterat att jag måste vänta tills nästa möte. 


Som ett litet barn vände jag mig om stoppa ner mina undersökningsformulär i innerfickan på jackan och sa besviket att jaha jag som varit så duktig på att hålla reda på dessa papper får väl kämpa ett tag till med att försöka hålla dem på plats. Skötare Jörgen tittade på mig med bekymmrat ansikte och frågade om jag hade långt hem, nja ganska svarade jag. Han bad mig vänta en stund, han gick in till receptionen och kom tillbaka efter bara en halv minut och sa om du vill kan du vänta 20 minuter så kan jag ta din första kontakt. YES! tänkte jag, Jg fick som jag ville, utan att tveka så tackade jag lyckligt ja. 

Första träffen var inget speciellt, bara att gå igenom de frågor som jag svarat på för att ev kompletera. Samt ge info om vem han skulle ringa ocj intervjua för att få en barndomsbild av mig. Men vem skulle kunna få en barndomsbild av mig egentligen? förutom mig själv? jaja det är deras jobb jag kan bara tala om hur jag upplevde mig själv som barn / ungdom och om hur omständigheterna såg ut för mig.


Jag känner att jag är på en god väg mot det jag kämpat med förut, även om det nu skulle visa sig att det inte råder om någon slags diagnos av något slag så är det iallafall en bit på väg för att hjälpa mig själv att ta reda på om mig själv. Och kanske får jag hjälp att hitta verktyg och vägledning om hur jag ska gå till väga. 


Vi skulle iallfall höras av nbästa vecka jag och skötaren och jag skulle få en psykolog eller kurator läskigt tycker jag för jag litar inte på samtalspersoner har varit med om det förr och de tappade jag förtroendet för. 


Jaja, is krivande stund har jag iallafall firat nyårsafton med min familj. Mycket trevlig och nu är det nytt årr och nya tag som man brukar säga. GOTT NYTT ÅR!!!

   

Foto: Jörgen Bäckström


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen Bäckström - 5 januari 2015 08:41


Tankar spirar runt i mitt huvud, speciellt nu när jag försöker nå en ändring i mitt liv.Jag har så otroligt många tankar och känslor i mig som jag inte får ur mig, varken i skrift eller i tal. Jag hatar verkligen det. Allt låter och och är så fantast...

Av Jörgen Bäckström - 30 december 2014 01:42

Nu väcker jag bloggen till liv igen!   Länge sedan jag logga in mig på pappskallebloggen. Men sån är jag, skriver några rader för att sedan glömma bort lösenordet och inte logga in på några månader. Men ska försöka skriva av mig lite mer och dela...

Av Jörgen Bäckström - 23 juni 2014 13:46


Igår somna jag med mobilen i handen supertrött efter ett fint firande av min son som fyllde 14 år. Det kom ca 20 personer och fikade dundertrevligt var det. Synd att man som "värd" inte har lika mycket tid till att umgås med gästerna. Nu har jag...

Av Jörgen Bäckström - 22 juni 2014 02:08


Ligger i min säng och klockan är kvart över ett. Har fått en konstig vana som säkert många levande humana varelser på denna jord har fått de senaste 10 åren, nämligen ligga och pilla på mobilen innan man somnar. Och nu just nu inatt fick jag den bri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards